• Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo
  • Wakara - wygodny i tani pensjonat Grzybowo

Kolejką wąskotorową do Gryfic

Bardzo ciekawą atrakcja naszym zdaniem jest kolejka wąskotorowa Gryfice - Niechorze, którą już za 7 złotych można wybrać się na niezapomnianą, klimatyczną przejażdżkę. Parowóz pierwszy raz wyjechał na trasę Gryfice – Niechorze w 1896 roku. Szyny miały wtedy szerokość 750 mm. W roku 1916 linię przedłużono do Pogorzelicy i Trzebiatowa oraz powiększono rozstaw szyn do 1000 mm. Później trasę skrócono do Pogorzelicy ze względu na zły stan jednego z mostów kolejowych. W 2001 roku Zarząd PKP podjął decyzję, o całkowitym zawieszeniu, od 1 stycznia 2002, przewozów pasażerskich i towarowych na wszystkich kolejach wąskotorowych.

Kolejka wąskotorowa Pogorzelica - GryficeNa szczęście linię Gryfice - Pogorzelicę przejęła Gmina Rewal. Obcięto koszty poprzez likwidację kas biletowych i redukcję personelu. Kolej ponownie została uruchomiona w maju 2002 i dziś możemy wybrać się w prawdziwą podróż w czasie. Pociąg jedzie z prędkością 25 km na godzinę. Bilety są do nabycia u konduktora.  W czerwcu 2005 roku parowóz został poddany tzw. rewizji wewnętrznej, czyli remontowi kapitalnemu kotła. Kocioł został wyremontowany w jedynym zakładzie w Polsce dokonującym takich napraw w Pile. Taki remont przepisy kolejowe przewidują raz na 6 lat. Trasa biegnie przez bardzo interesujące tereny. W pobliżu Pogorzelicy jest rezerwat ptactwa błotnego, w Niechorzu latarnia morska i Muzeum Rybołóstwa, w Trzęsaczu ruiny słynnego kościoła na klifie, którego ściany pochłonęło morze, w Dreżewie ruiny zespołu pałacowego z zabytkowym parkiem. Na ostatniej stacji Gryfice znajduje się Muzeum Kolejnictwa z zabytkowym taborem z XIX w. Gmina planuje remont mostu na trasie do Trzebiatowa oraz wybudowanie odgałęzień do Mrzeżyna i Pobierowa. Kolejka kursuje w sezonie letnim dniach od 1.06 do 11.10 Linie obsługują dwa składy: parowy i spalinowy. Parowy jeździ jedynie w weekendy czyli w: piątek, sobotę i niedzielę, w pozostałe zaś dni kursuje skład spalinowy. Skład wyjeżdża rano o 8.40 z Gryfic, o 9.55 dojeżdża do Trzęsacza, skąd wahadłowo cały dzień kursuje nadmorską trasą do Pogorzelicy i z powrotem, wieczorem skład wraca do Gryfic. Ceny biletów wahają się od 7-10 zł. Istnieje również możliwość wynajmu całego składu. Trudno oprzeć się urokowi tych sympatycznych ciuchci...